FR  |  NL
Jobs

Sinds 1880 is Facq, een Belgisch familiebedrijf in permanente ontwikkeling, de specialist in badkamer, verwarming en systemen voor energiebesparing. Facq staat voor een omzet van meer dan 413 miljoen euro en stelt meer dan 950 medewerkers tewerk in 47 verkooppunten, 17 showrooms en 3 logistieke centra.


Wij zoeken momenteel collega's voor volgende functies:

Ontdek onze vacatures:

Wat is je missie?

Je bent verantwoordelijk voor het laden en lossen van je camionette.

Je levert dagelijks correct en tijdig de bestellingen bij onze klanten en/of filialen

 

Wie zoeken wij?

Je hebt ervaring als distributiechauffeur en beschikt over een rijbewijs B.

Je spreekt vlot Nederlands.

Je hebt een goede kennis van het Belgische wegennet, meer bepaald in Oost- en West-Vlaanderen en Antwerpen.

Je bent klantvriendelijk en zoekt steeds de beste oplossing voor elke situatie.

Je bent stipt, werkt nauwkeurig, ordelijk en veilig.

Je start dagelijks om 6u.


Wat bieden wij? 

Een uitdagende en afwisselende job binnen de dynamiek van een groeiend bedrijf.

Een aantrekkelijk loonpakket met extra-legale voordelen zoals maaltijdcheques, een bonus en een groepsverzekering

Wat is je missie?

Je bent verantwoordelijk voor het laden en lossen van je vrachtwagen.

Je levert dagelijks correct en tijdig de bestellingen bij onze klanten en/of filialen in de regio West-Vlaanderen.

 

Wie zoeken wij?

Je hebt  ervaring als distributiechauffeur en beschikt over een rijbewijs C met vakbekwaamheid en een geldige bestuurderskaart.

Je spreekt vlot Nederlands.

Je hebt een goede kennis van het Belgische wegennet.

Je bent klantvriendelijk en zoekt steeds de beste oplossing voor elke situatie.

Je bent stipt, werkt nauwkeurig, ordelijk en veilig.

Je start dagelijks om 6u.


Wat bieden wij? 

Een uitdagende en afwisselende job binnen de dynamiek van een groeiend bedrijf.

Een aantrekkelijk loonpakket met extra-legale voordelen zoals maaltijdcheques, een bonus en een groepsverzekering.

Je missie bij Facq?

Je onthaalt klanten (voornamelijk particulieren) in onze showroom en geeft advies op maat over het uitgebreide gamma badkamers, dit zowel op technisch, esthetisch als commercieel vlak ;

Je achterhaalt de behoeften van de klant en speelt hierop in : je maakt de offerte, bereidt het dossier voor en volgt het op tot de afronding van de verkoop. 

Je verzorgt eveneens de dienst na verkoop.

 

Wie zoeken wij?

Je bent een ervaren verkoper voor wie klanttevredenheid op de eerste plaats komt ;

Je hebt affiniteit met interieurvormgeving en/of sanitair ; 

Je hebt ervaring met het gebruik van een computersysteem en het lezen van plannen ;

Je bent bereid op zaterdag te werken, hier staat een vrije dag in de week tegenover ;

Je spreekt vlot Nederlands.

Je missie bij Facq?

Je onthaalt klanten (voornamelijk particulieren) in onze showroom en geeft advies op maat over het uitgebreide gamma badkamers, dit zowel op technisch, esthetisch als commercieel vlak ;

Je achterhaalt de behoeften van de klant en speelt hierop in : je maakt de offerte, bereidt het dossier voor en volgt het op tot de afronding van de verkoop. 

Je verzorgt eveneens de dienst na verkoop.

 

Wie zoeken wij?

Je bent een ervaren verkoper voor wie klanttevredenheid op de eerste plaats komt ;

Je hebt affiniteit met interieurvormgeving en/of sanitair ; 

Je hebt ervaring met het gebruik van een computersysteem en het lezen van plannen ;

Je bent bereid op zaterdag te werken, hier staat een vrije dag in de week tegenover ;

Je spreekt vlot Nederlands.

Jouw missie bij Facq?

Als IT Officer verleen je in eerste lijn ondersteuning aan alle gebruikers.  

Je helpt bij het  oplossen van hun problemen met hardware, Microsoft-programma's/Open Office, Security, back-ups, server-, netwerk- en printproblemen.

Je installeert desktops/laptops en randapparatuur.

Je wordt betrokken bij diverse IT- projecten 


Wie zoeken wij?

Je bent communicatief, klantvriendelijk en stressbestendig. Je neemt initiatief en kunt prioriteiten stellen.

Je bezit een Bachelor-diploma IT of/en je hebt relevante werkervaring.

Je hebt kennis van Microsoft Windows, Windowstoepassingen zoals Open Office, Thunderbird en TCP/IP netwerken. Kennis van Linux - systemen is een troef.

Je drukt je vlot uit in het Nederlands of Frans, en je hebt een goede kennis van de andere taal.


Wat bieden wij?

Een vast contract in een warm en familiaal bedrijf. 

Interne ontwikkelingsmogelijkheden. 

Een salaris in lijn met de markt, aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, verzekeringen, collectieve bonus, ...). 

Een goede balans tussen werk en privé (flexibele uren, mogelijkheid tot telewerken, 12 ADV-dagen per jaar).

Wat is je missie ?

Je stockeert de goederen zorgvuldig en op een veilige manier op de juiste locatie zodat de bestellingen vlot voorbereid kunnen worden.

Je verzamelt zorgvuldig, tijdig en correct de bestelde goederen, controleert en verpakt ze om ze vervolgens klaar te zetten voor levering aan eigen winkels of klanten.

Je bent mede verantwoordelijk voor de orde en netheid van het magazijn.


 Wie zoeken wij?

Je bent een teamplayer voor wie fysiek werk geen probleem is.

Ervaring als magazijnier is een pluspunt.

Je bent bereid te werken volgens een wekelijks wisselend uurrooster van 06u00 tot 14u30 of van 13u30 tot 22u00.

Je bent stipt, werkt nauwkeurig, ordelijk en veilig.

Je spreekt vlot Nederlands.


 Wat bieden wij? 

Een uitdagende job binnen de dynamiek van een groeiend bedrijf, waar het steeds mogelijk is om intern te evolueren.

Een aantrekkelijk loonpakket met extra-legale voordelen.

Permanente opleidingen die je toelaten je potentieel verder te ontwikkelen.

Wat is je missie bij Facq?

Je stockeert de goederen zorgvuldig en op een veilige manier op de juiste locatie zodat de bestellingen vlot voorbereid worden.

Je verzamelt tijdig en correct de bestelde goederen met behulp van een stapelaar en reachtruck . Je controleert en verpakt de goederen voor levering aan onze eigen winkels of aan klanten.

Je bent verantwoordelijk voor de orde en netheid van het magazijn.


 

Wie zoeken wij?

Je bent een teamspeler voor wie fysiek werk geen probleem is.

Je hebt relevante ervaring als magazijnier. Je bestuurt vlot een reachtruck en stapelaar (een brevet is een pluspunt).

Je bent stipt, werkt nauwkeurig, ordelijk en veilig.

Je werkt volgens een wisselend wekelijks uurrooster: van 6u tot 14u30 of van 13u30 tot 22.00 uur.

Je spreekt vlot Nederlands.


 

Wat bieden wij? 

Een uitdagende en afwisselende job binnen een dynamisch groeiend bedrijf, met een aantrekkelijk loonpakket  met extra-legale voordelen zoals maaltijdcheques en groepsverzekering.

Jouw missie bij Facq?

  • Ontwikkelen en uitvoeren van marketingcampagnes.
  • Creatie van visuele en digitale marketingmaterialen met behulp Adobe-suite.
  • Beheer en optimalisatie van digitale marketingcampagnes (SEO, sociale media, e-mailmarketing, ...).
  • Samenwerken met interne teams om de merkconsistentie te waarborgen.

Wie zoeken we?

  • Diploma in marketing, communicatie of een gerelateerd domein.
  • Minstens 3 jaar ervaring in marketing, bij voorkeur in een B2B-omgeving.
  • Goede beheersing van de Adobe-suite (Photoshop, Illustrator, InDesign).
  • Vertrouwd met het gebruik van een CMS en een nieuwsbrieftool (bv. Mailchimp).
  • Vaardigheden in digitale marketing (SEO, sociale media, e-mailmarketing, ...).
  • Uitstekende kennis van het Nederlands met een goede kennis van het Frans.
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatie vaardigheden.
  • In staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.

Wat bieden wij?

  • Een vast contract in een warm en familiaal bedrijf. 
  • Interne ontwikkelingsmogelijkheden. 
  • Een salaris in lijn met de markt, aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, verzekeringen, collectieve bonus, ...). 
  • Een goede balans tussen werk en privé (mogelijkheid tot telewerken, 12 ADV-dagen per jaar).


Wat is je missie?

Je verzamelt in ons magazijn zorgvuldig, tijdig en correct de goederen die door de klant zelf afgehaald worden, controleert en verpakt ze om ze vervolgens klaar te zetten voor de klant;

Je onthaalt en bedient de klanten die zelf hun goederen komen oppikken aan de afhaalbalie;

Je beheert de kassa;

Je bent mede verantwoordelijk voor de orde en netheid van het magazijn en meer specifiek bij de dienst afhalingen.

 

Wie zoeken wij?

Als ervaren hallmedewerker kan je de courante toestellen besturen en beschik je over de nodige brevetten (heftruck, reachtruck, stapelaar);

Je bent bereid om in een beurtrol op zaterdag te werken (7u-12u00, om de 3 weken) en staat open voor een wisselend uurrooster tussen 6u30 en 18u00;

Je drukt je vlot uit in het Nederlands;

Je werkt vlot met PC ;

Je houdt ervan de klanten te onthalen en verder te helpen;

Veiligheid, orde en netheid draag je hoog in het vaandel;



Wat bieden wij? 

Een uitdagende job binnen de dynamiek van een groeiend bedrijf, waar het steeds mogelijk is om intern te evolueren.

Een aantrekkelijk loonpakket met extra-legale voordelen.

Permanente opleidingen die je toelaten je potentieel verder te ontwikkelen.

Wat is je missie bij Facq?

Je onthaalt onze klanten aan de toonbank (loodgieters, verwarmingsspecialisten,...);

Je staat in voor de verkoop, het technisch advies en levert een gepersonaliseerde service en dienst na verkoop aan de klant ;

Je zorgt voor de correcte afhandeling van binnenkomende goederen en stockeert deze op de correcte plaats in onze winkel ;

Je zorgt dat de winkel er professioneel en net uitziet.

 

Wie zoeken wij?

Je bent technisch bekwaam in sanitair en/of verwarming, door opleiding of ervaring ;

Je voelt je aangetrokken tot de verkoop. Ervaring in de verkoop is een pluspunt ;

Je werkt vlot met PC ;

Je spreekt vlot Nederlands ;

Je staat open voor zaterdagwerk ( 1 voormiddag op 2 van 8u tot 13u);

Je woont in de betrokken regio.

Wat is je missie?

Je onthaalt onze klanten (loodgieters, verwarmingsspecialisten,...) ;

Je staat in voor de verkoop, het technisch advies en levert een gepersonaliseerde service en dienst na verkoop aan de klant ;

Je zorgt voor de correcte afhandeling van binnenkomende goederen en stockeert deze op de correcte plaats in onze winkel ;

Je zorgt dat de winkel er professioneel en net uitziet.


Wie zoeken wij?

Je bent technisch bekwaam in sanitair of verwarming, door opleiding of ervaring ;

Je voelt je aangetrokken tot de verkoop. Ervaring in de verkoop is een pluspunt ;

Je bent vlot tweetalig NL/FR ;  

Je hebt ervaring met het gebruik van een PC ;

Je staat open voor zaterdagwerk.

Wat is je missie bij Facq?

Je onthaalt onze klanten aan de toonbank (loodgieters, verwarmingsspecialisten,...);

Je staat in voor de verkoop, het technisch advies en levert een gepersonaliseerde service en dienst na verkoop aan de klant ;

Je zorgt voor de correcte afhandeling van binnenkomende goederen en stockeert deze op de correcte plaats in onze winkel ;

Je zorgt dat de winkel er professioneel en net uitziet.

 

Wie zoeken wij?

Je bent technisch bekwaam in sanitair en/of verwarming, door opleiding of ervaring ;

Je voelt je aangetrokken tot de verkoop. Ervaring in de verkoop is een pluspunt ;

Je werkt vlot met PC ;

Je spreekt vlot Nederlands ;

Je staat open voor zaterdagwerk ( 1 voormiddag op 2 van 8u tot 13u);

Je woont in de betrokken regio.

Je missie bij Facq?

  • Je bent verantwoordelijk voor de bestelling van nieuwe artikelen die in de showrooms geplaatst worden.

  • Je creëert sfeervolle opstellingen op basis van de artikelen die geselecteerd zijn door het Category Management.

  • Je plant en volgt de uitvoering van de werkzaamheden op voor de update van de showrooms.

  • Je houdt rekening met budgetten en deadlines om de werkzaamheden efficiënt en innovatief uit te voeren, met het oog op het stimuleren van de verkoop van de gepresenteerde artikelen.

  • Je onderhoudt vlotte contacten met interne en externe leveranciers en zorgt voor de nodige opvolging.

  • Je coördineert de implementatie van de nieuwe indeling, zowel op logistiek als functioneel vlak.

  • Je waakt over de verzorgde presentatie en netheid van de showrooms.


Wie zoeken we?

  • Je werkt georganiseerd en gestructureerd en je bent proactief.

  • Je spreekt vlot Frans en Nederlands.

  • Je neemt initiatief, bent analytisch ingesteld en denkt in oplossingen.

  • Je communiceert duidelijk en nauwkeurig.

  • Je hebt kennis van interieurinrichting en decoratie.

  • Je kan omgaan met onverwachte situaties en een hoge werkdruk.

  • Je begrijpt een marketingstrategie en weet die doeltreffend te vertalen naar de inrichting en presentatie van producten.

  • Je kan vlot plannen lezen en hebt bij voorkeur een basiskennis van Autocad.

  • Je bent vertrouwd met MS Office

  • Je bent bereid om je te verplaatsen naar onze verschillende showrooms in België.


Wat bieden wij?

  • Een vast contract in een warm en familiaal bedrijf. 
  • Interne ontwikkelingsmogelijkheden. 
  • Een salaris in lijn met de markt, aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, verzekeringen, collectieve bonus, bedrijfswagen, ...). 
  • Een goede balans tussen werk en privé (mogelijkheid tot telewerken, 12 ADV-dagen per jaar).


Wat is jouw missie?

Binnen een team van 3 personen onder de verantwoordelijke van de dienst Facturatie & Credit Control:

Je bent verantwoordelijk voor de controle van de gegevens die door onze verkooppunten worden doorgegeven. Je spoort eventuele fouten op en corrigeert ze.

Als aanspreekpunt voor onze klanten volg je de facturatie op door te zorgen voor een professioneel antwoord op hun vragen (onjuiste gegevens, verkeerde bedragen, enz.). U maakt eventuele credit/debiet nota's op.

In samenwerking met Credit Control en de commerciële diensten, volg je geschillen op

Je bent verantwoordelijk voor de input van KPI’s in Excel


Wie zoeken wij?

Je hebt een diploma hoger middelbaar onderwijs (idealiter met focus op boekhouding, kantoorwerk). 

Je spreekt Nederlands en Frans (klantencontacten)

Je werkt graag in teamverband, maar je neemt ook zelfstandig verantwoordelijkheid op. 

Je bent nauwkeurig en georganiseerd.

Ervaring in facturatie is een echte troef.

Jouw missie bij Facq?

Binnen de afdeling Referentie/Tarificatie ben jij verantwoordelijk voor het volledige beheer van de aan jou toegewezen leveranciers. 

Jouw rol omvat het verwerken van informatie afkomstig van de inkoop- en commerciële afdelingen en deze vervolgens bij te werken in ons computersysteem.

Specifieke verantwoordelijkheden:

  • Toewijzen van een specifieke referentie aan elk artikel voor Facq. 
  • Toewijzen van tarieven per leverancier. Beheren van promoties in het systeem. 
  • Dagelijkse update van referenties en tarieven. 
  • Beantwoorden van vragen van collega's over artikelen, promoties, prijzen, enz.

Wie zoeken we?

  • Goede kennis van Excel, kennis van SAP is een pluspunt. 
  • Uitstekende beheersing van het Nederlands of Frans, met een goede kennis van de tweede taal. 
  • Een basis in sanitair of verwarming zou een pluspunt zijn. 
  • Nauwkeurigheid en precisie in het werk. 
  • Kritisch en analytisch denkvermogen. 
  • Discretie in de aanpak van dossiers.

Wat bieden wij?

  • Een vast contract in een warm en familiaal bedrijf. 
  • Interne ontwikkelingsmogelijkheden. 
  • Een salaris in lijn met de markt, aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, verzekeringen, collectieve bonus, ...). 
  • Een goede balans tussen werk en privé (mogelijkheid tot telewerken, 12 ADV-dagen per jaar).
  • Een vast uurrooster dat toelaat je activiteiten en persoonlijke verplichtingen gemakkelijk te plannen: 4 dagen per week van 7.30 tot 16.00 uur en 1 dag per week van 8.30 tot 17.00 uur.

Wat is je missie bij Facq? 

Je staat in voor de dagelijkse en commerciële beheerstaken in het team Projecten Sanitair Oost-en West-Vlaanderen : 

  • je neemt commerciële beslissingen, 
  • je houdt toezicht op de werkverdeling en planning
  • je staat garant voor een efficiënt werkende dienst;

Als people coach motiveer je je medewerkers, je biedt een luisterend oor en schept een kader van vertrouwen en zelfontplooiing. Je neemt ook het administratieve personeelsbeheer waar (planning, prestaties, professionele overzichten…). Je bent hiertoe afwisselend aanwezig bij je team in Oostende en Merelbeke.

Je ondersteunt je medewerkers in hun dagelijkse taken, in hun onderhandelingen en waar nodig, zet je mee je schouders onder het operationele werk;
Je onderhoudt de relationele contacten met de belangrijkste klanten en leveranciers.

Je streeft naar continue verbetering van de bedrijfsprocessen van jouw afdeling en je werkt synergieën uit tussen je team en de andere diensten.


Wie zoeken wij?

Je hebt een grondige kennis van sanitaire producten en de wetgeving daaromtrent.
Je bent bereid om je voortdurend bij te scholen.
Je bent een geboren team coach en een bekwaam onderhandelaar.
Ervaring in een leidinggevende functie en tweetaligheid Nederlands -Frans zijn zeker een troef.

Je bent besluitvaardig zodat je steeds de nodige acties kan ondernemen, ook onder druk;

Je bent luistervaardig en beschikt over een goed probleemoplossend vermogen; 

Je resultaatgerichtheid zorgt dat je de vooropgestelde doelstellingen op een vastberaden manier behaalt.

Je bent flexibel qua verplaatsingen en verdeelt je werktijd evenredig tussen de vestigingen van Merelbeke en Oostende.

Voor onze regionale depot in Zaventem zoeken wij een (m/v)


Verantwoordelijke expeditie

Wat is je missie bij Facq?

Als verantwoordelijke expeditie zorg je voor een perfecte service bij de leveringen aan onze klanten en bijhuizen in België.

Je organiseert en plant de ritten van de chauffeurs en de leveringen in samenspraak met de commerciële, administratieve en logistieke diensten.

Je staat in voor de opvolging van het wagenpark en de veiligheid en netheid van de leveringskaai.

Je stuurt een team van 22 chauffeurs en 6 administratieve medewerkers aan en waakt over de continuïteit van de dienstverlening. Je bent verantwoordelijk voor het beheer en het klassement van de verschillende documenten.


Wie zoeken wij?

Je spreekt vlot Nederlands en Frans.

Als people manager weet je je team te motiveren en te inspireren.

Je bent een teamspeler, klantgericht en hecht veel belang aan kwaliteit, orde en netheid.

Als stressbestendige multitasker ben je analytisch ingesteld en een vlotte communicator.

Je respecteert de interne procedures en regels.

Je rapporteert spontaan aan de logistieke manager. 

Je hebt dag uren maar je bent flexibel naar werkuren toe om af en toe in shift te werken.

Je hebt liefst computer kennis


Wat bieden wij?

Wij bieden je een vast contract in een bedrijf met een warme, familiale cultuur.
Een uitdagende functie in een groeiend bedrijf met mogelijkheden tot interne ontwikkeling.
Een marktconform salaris met extralegale voordelen, maaltijdcheques, een verzekeringspakket en een collectieve bonus.

Wat is je missie bij Facq?

Als verantwoordelijke voor de verkoop  en het klantenadvies in de showroom, sta je in voor het commercieel beheer en de ontwikkeling van het zakencijfer van de showroom te Merelbeke.

Je staat garant voor het professionele 'service-imago' van Facq en promoot een uitmuntende dienstverlening.

Je geeft leiding aan een ploeg van een tiental showroom advisors.

Je bent zelf ook operationeel betrokken bij de verkoop.

 

Wie zoeken wij?

Je bent een teamleider in hart en nieren, en kan terugkijken op enkele jaren succesvolle ervaring in de verkoop.

Je hebt technische competenties in sanitair, door opleiding of ervaring.

Je bent een vlotte beslisser en deinst er niet voor terug problemen op te lossen en veranderingen door te voeren.

Je bent bereid op zaterdag te werken, daar tegenover staat een vrije dag in de week.

Je spreekt vlot Nederlands.

Verantwoordelijk ProCenter


Wat is je missie bij Facq? 

Je draagt actief bij aan het behalen van de objectieven door je goede leiderschap, het uitmuntende onthaal van de klanten en aan de realisatie van de commerciële resultaten.

Je draagt bij aan de objectieven van groei en verkoop ;

Je bent verantwoordelijk de organisatie en motivatie van je team ;

Je draagt bij aan de opleiding en ontwikkeling van je verkoopsploeg zodat ze hun productkennis nog beter kunnen inzetten bij het technisch advies aan de klanten ;

Je zorgt voor een professionele uitstraling van de ploeg en je verkooppunt ;

Je leidt de verkoop en het voorraadbeheer in goede banen.

 

Wie zoeken wij? 

Je hebt minstens 2 jaar bewezen ervaring in een soortgelijke functie ;

Je bent technisch bekwaam in sanitair en verwarming, door opleiding of ervaring ;

Je bent een betrokken, dynamische en communicatieve teamleader met bewezen ervaring;

Beslissingen nemen, onderhandelen en problemen diplomatisch oplossen maken deel uit van je vaardigheden ;

Je bent bereid om op zaterdag te werken;

Je spreekt vlot Nederlands en woont in de regio.

Open sollicitatie

Klik hier om spontaan te solliciteren

Toegang exclusief voorbehouden aan onze partners inzake rekrutering