FR  |  NL
Jobs

Sinds 1880 is Facq, een Belgisch familiebedrijf in permanente ontwikkeling, de specialist in badkamer, verwarming en systemen voor energiebesparing. Facq staat voor een omzet van meer dan 413 miljoen euro en stelt meer dan 950 medewerkers tewerk in 47 verkooppunten, 17 EXPOcenters en 3 logistieke centra.


Wij zoeken momenteel collega's voor volgende functies:

Ontdek onze vacatures:

Wat is je missie bij Facq? 

Binnen de regio West-Vlaanderen ga je op zoek naar nieuwe klanten en ben je tevens verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het bestaande cliënteel  (installateurs van sanitair en centrale verwarming, aankoopdiensten van  grote bedrijven,...).

Je bouwt lange termijn relaties uit, onderhandelt op commercieel vlak en hebt een neus voor prospectie.

Je kan hierbij rekenen op de volle ondersteuning van onze verkooppunten.

 

Wie zoeken wij?

Een geboren netwerker en verkoper voor wie klantentevredenheid en  resultaatgerichtheid op de eerste plaats komen, en voor wie prospectie  een uitdaging is.

Affiniteit (door studies en/of ervaring) met techniek, ideaal gezien met sanitair en verwarming, is een must.

Enkele jaren ervaring in de B-to-B verkoop in de regio is een pluspunt.

Je woont in West-Vlaanderen.



Wat bieden wij?

Wij bieden je een contract van onbepaalde duur in een hartelijke en familiale bedrijfscultuur, een uitdagende functie in een groeiend bedrijf, met de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen. 

Dit met een marktconform pakket met extra legale voordelen zoals maaltijdcheques, verzekeringspakket en groepsbonus.

Wat is je missie ? 

Binnen de regio Antwerpen-Limburg ga je op zoek naar nieuwe bouwprojecten en ben je tevens verantwoordelijk om bestaande klanten te onderhouden en nieuwe relaties op te bouwen. Je klantenbestand bestaat vooral uit projectontwikkelaars, maar ook bouwbedrijven, aannemers, architecten en andere beslissingsnemers van het bouwproces. Project gerelateerd help je bij het samenstellen van een sanitair commercieel lastenboek of het ontwikkelen van een totaalconcept voor technieken. Hiervoor kan je uiteraard rekenen op de steun van onze projectdiensten sanitair/HVAC en op onze partner-fabrikanten. 

Je bent het aanspreekpunt voor projectontwikkelaars binnen Facq. Je voert de commerciële onderhandelingen met projectontwikkelaars en installatiebedrijven. Je beheert de balans in de driehoeksrelatie tussen de bouwheer, de installatiebedrijven en Facq. 

Je analyseert de beschikbare marktinformatie en bouwt een sterk netwerk met lange termijn relaties uit.


Wie zoeken wij?

Een geboren B2B high end netwerker voor wie klantentevredenheid en lange termijn relaties op de eerste plaats komen, Je werkt resultaatgericht en zoekt steeds naar oplossingen. Prospectie zie je als een uitdaging en het onderhouden van relaties is je tweede natuur.

Je kan terugkijken op bewezen succes in de B-to-B verkoop.

Affiniteit met de wereld van het vastgoed en meer bepaald met projectontwikkeling is een must. Voeling met de sector van het sanitair en HVAC is een pluspunt.

Je woont in de betrokken regio.


Wat bieden wij?

Je komt terecht in een zeer gemotiveerd team met een hoge “work hard, play hard” factor. 

Facq is een marktleider en toonaangevend bedrijf in de sector sanitair, HVAC en hernieuwbare energie.

Wat is je missie?

Als rechterhand van de verantwoordelijke Collect & Go, sta je in voor de dagelijkse opvolging van de werking van de dienst en zorg je dat bestellingen voor afhaling tijdig voorbereid worden, en het contact met de klanten (inclusief de betaling) op een professionele manier verloopt.

Als coach motiveer je de medewerkers van je ploeg en volg je mee de verdeling en uitvoering van de taken op.

Je neemt naast het operationele bij afwezigheid van je verantwoordelijke ook administratieve taken ter harte, zoals de opvolging van de prestaties in Kelio, de behandeling van het mailverkeer, de planning van het team, de documentenstroom in het kader van retours, economaat, enz. ... .

Je rapporteert aan de verantwoordelijke Collect & Go.

Wie zoeken wij?

Als ervaren magazijnier heb je een klare kijk op de organisatie en oog voor detail. 

Je bent een geboren coach die bijstuurt waar nodig en prioriteiten stelt om de vooropgestelde planning te respecteren. 

Je bent een open communicator en drukt je vlot uit in het Nederlands en Frans. 

Veiligheid, orde en netheid draag je hoog in het vaandel.

Je bestuurt vlot de courante machines, waaronder een stapelaar, hef- en reachtruck. 

Je bent flexibel, stipt en respecteert de voorgeschreven procedures.

Je werkt afwisselend van 6u30 - 15u en 9u30-18u, en op de zaterdag.

Je missie bij Facq?

Je onthaalt klanten (voornamelijk particulieren) in onze showroom en geeft advies op maat over het uitgebreide gamma badkamers, dit zowel op technisch, esthetisch als commercieel vlak ;

Je achterhaalt de behoeften van de klant en speelt hierop in : je maakt de offerte, bereidt het dossier voor en volgt het op tot de afronding van de verkoop. 

Je verzorgt eveneens de dienst na verkoop.

 

Wie zoeken wij?

Je bent een ervaren verkoper voor wie klanttevredenheid op de eerste plaats komt ;

Je hebt affiniteit met interieurvormgeving en/of sanitair ; 

Je hebt ervaring met het gebruik van een computersysteem en het lezen van plannen ;

Je bent bereid op zaterdag te werken, hier staat een vrije dag in de week tegenover ;

Je spreekt vlot Nederlands.

Wat is je missie bij Facq?

Je onthaalt klanten (voornamelijk particulieren) in onze showroom en geeft advies op maat over het uitgebreide gamma badkamers, dit zowel op technisch, esthetisch als commercieel vlak ;

Je achterhaalt de behoeften van de klant en speelt hierop in : je maakt de offerte, bereidt het dossier voor en volgt het op tot de afronding van de verkoop. 

Je verzorgt eveneens de dienst na verkoop.

 

Wie zoeken wij?

Je bent een ervaren verkoper voor wie klanttevredenheid op de eerste plaats komt ;

Je hebt affiniteit met interieurvormgeving en/of sanitair ; 

Je hebt ervaring met het gebruik van een computersysteem en het lezen van plannen ;

Je bent bereid op zaterdag te werken, hier staat een vrije dag in de week tegenover ;

Je bent vlot tweetalig NL/FR.

Je missie bij Facq?

Je onthaalt klanten (voornamelijk particulieren) in onze showroom en geeft advies op maat over het uitgebreide gamma badkamers, dit zowel op technisch, esthetisch als commercieel vlak ;

Je achterhaalt de behoeften van de klant en speelt hierop in : je maakt de offerte, bereidt het dossier voor en volgt het op tot de afronding van de verkoop. 

Je verzorgt eveneens de dienst na verkoop.

 

Wie zoeken wij?

Je bent een ervaren verkoper voor wie klanttevredenheid op de eerste plaats komt ;

Je hebt affiniteit met interieurvormgeving en/of sanitair ; 

Je werkt vlot met PC en hebt ervaring  met het lezen van plannen ;

Je bent bereid op zaterdag te werken, hier staat een vrije dag in de week tegenover ;

Je spreekt vlot Nederlands.

Wat is je missie ?

Je stockeert de goederen zorgvuldig en op een veilige manier op de juiste locatie zodat de bestellingen vlot voorbereid kunnen worden.

Je verzamelt zorgvuldig, tijdig en correct de bestelde goederen, controleert en verpakt ze om ze vervolgens klaar te zetten voor levering aan eigen winkels of klanten.

Je bent mede verantwoordelijk voor de orde en netheid van het magazijn.


 Wie zoeken wij?

Je bent een teamplayer voor wie fysiek werk geen probleem is.

Ervaring als magazijnier is een pluspunt.

Je bent bereid te werken volgens een wekelijks wisselend uurrooster van 06u00 tot 14u30 of van 13u30 tot 22u00.

Je bent stipt, werkt nauwkeurig, ordelijk en veilig.

Je spreekt vlot Nederlands.


 Wat bieden wij? 

Een uitdagende job binnen de dynamiek van een groeiend bedrijf, waar het steeds mogelijk is om intern te evolueren.

Een aantrekkelijk loonpakket met extra-legale voordelen.

Permanente opleidingen die je toelaten je potentieel verder te ontwikkelen.

Wat is je missie bij Facq?

Je stockeert de goederen zorgvuldig en op een veilige manier op de juiste locatie zodat de bestellingen vlot voorbereid worden.

Je verzamelt tijdig en correct de bestelde goederen met behulp van een stapelaar en reachtruck . Je controleert en verpakt de goederen voor levering aan onze eigen winkels of aan klanten.

Je bent verantwoordelijk voor de orde en netheid van het magazijn.


 

Wie zoeken wij?

Je bent een teamspeler voor wie fysiek werk geen probleem is.

Je hebt relevante ervaring als magazijnier. Je bestuurt vlot een reachtruck en stapelaar (een brevet is een pluspunt).

Je bent stipt, werkt nauwkeurig, ordelijk en veilig.

Je werkt volgens een wisselend wekelijks uurrooster: van 6u tot 14u30 of van 13u30 tot 22.00 uur.

Je spreekt vlot Nederlands.


 

Wat bieden wij? 

Een uitdagende en afwisselende job binnen een dynamisch groeiend bedrijf, met een aantrekkelijk loonpakket  met extra-legale voordelen zoals maaltijdcheques en groepsverzekering.

Wat is je missie?

Als Manager Contact Center geef je rechtstreeks leiding aan vier teamleaders en ben je verantwoordelijk voor een team van 25 medewerkers, verdeeld over 2 locaties: Merelbeke en Oostende. Je rapporteert aan de Commercieel Directeur.

Je bent, samen met je team, verantwoordelijk voor het behalen van de commerciële doelstellingen voor het Contact Center dat uit vier afdelingen bestaat: een team Customer Service en drie projectdiensten (Showrooms, Sanitair en HVAC).

  • Je ondersteunt waar nodig je medewerkers in hun klantencontacten: hoe een klant of project benaderen, inhoudelijke vragen beantwoorden, prijszetting, dienstverlening samen met logistiek enz.
  • Je begeleidt en denkt mee in complexe dossiers.
  • Je vervult een coördinerende rol voor je regio, in samenspraak met de Regio Manager en Logistiek Manager. Op nationaal vlak stem je het beleid af met je collega’s Managers Contact Center van Zaventem en Alleur.
  • Je optimaliseert processen en werkt actief mee aan projecten zoals SAP implementatie, Power BI, E-commerce toepassingen, projecten rond duurzaamheid en andere.
  • Je geeft mee vorm aan een visie op lange termijn voor Facq.
  • Je werkt - samen met je team - actief mee aan continue verbetering van kwaliteit in dagelijkse werkzaamheden en draagt mee het kwaliteitsbeleid uit.


Wie zoeken wij?

  • Je hebt ervaring in leiding geven aan een team en hebt oog voor je collega’s, onze klanten én de commerciële resultaten.
  • Je beschikt over technische kennis sanitair, HVAC en hernieuwbare energie.
  • Je bent flexibel en bereid je te verplaatsen tussen je afdelingen in Merelbeke en Oostende. Regelmatig word je ook in Zaventem of op een andere locatie verwacht.
  • Je bent mensgericht, diplomatisch en herkent je in onze bedrijfswaarden.
  • Je bent een sterke communicator en durft ook een groter publiek aanspreken.
  • Je spreekt vlot Nederlands en Frans.

 



Wat is je missie?

Onze Collect & Go is een winkelpunt van Facq waarbij professionele klanten hun goederen komen afhalen. Zij geven op voorhand hun bestellingen door en kunnen deze even later oppikken in de Collect & Go.

Jij zorgt er als winkelbediende voor dat het materiaal zorgvuldig, tijdig en correct wordt klaargezet.

Je kan rekenen op een gevarieerde job, waarbij je onder meer volgende taken uitvoert:

  • goederen verzamelen
  • de bestelling controleren
  • het materiaal verpakken en klaarzetten
  • klanten onthalen
  • kassa beheren
  • mee zorgen voor orde en netheid in het magazijn en het winkelpunt

 

Wie zoeken wij?

  • Je bent vriendelijk en goed in contact met klanten.
  • Je hebt bij voorkeur een eerste ervaring met orderpicken, werk in een magazijn of als winkelbediende.
  • Je bent vlot Nederlandstalig en trekt goed je plan in het Frans, of omgekeerd.
  • Je bent bereid om regelmatig op zaterdag te werken in een beurtrolsysteem.
  • Je zorgt graag mee voor een veilige, ordelijke en nette werkomgeving.
  • Een heftruckattest is een pluspunt.


Wat kan je verwachten?

  • Een afwisselende job binnen een groot familiebedrijf, Facq is Belgische marktleider in de sector.
  • Een aantrekkelijk loonpakket met extralegale voordelen.
  • Een uurrooster waarbij je afwisselend start tussen 6u30 en 18u.
  • Een 40-urenweek zodat je kan rekenen op 12 extra vakantiedagen (ADV) per jaar.
  • Een groot aanbod aan opleidingen zodat je verder kan groeien.


Wat is je missie?

Je ontvangt de klanten met een glimlach en zorgt voor doeltreffende informatie en klantentevredenheid in de showroom.

Je bent verantwoordelijk voor het telefonisch beheer in onze showroom en het agendabeheer.

Je ondersteunt de adviseur-verkopers bij de uitvoering van eenvoudige administratieve taken.

 

Wie zoeken wij?

Je bent extravert, klantvriendelijk en dynamisch.

Affiniteit met interieurvormgeving is een pluspunt.

Je bent een vlotte organisator, stressbestendig en hebt een uitstekend voorkomen.

Je bent vlot nederlandstalig.

Je werkt als student, elke zaterdag van 9u30 tot 18u. 

Wat is je missie bij Facq?

Je onthaalt onze klanten aan de toonbank (loodgieters, verwarmingsspecialisten,...);

Je staat in voor de verkoop, het technisch advies en levert een gepersonaliseerde service en dienst na verkoop aan de klant ;

Je zorgt voor de correcte afhandeling van binnenkomende goederen en stockeert deze op de correcte plaats in onze winkel ;

Je zorgt dat de winkel er professioneel en net uitziet.

 

Wie zoeken wij?

Je bent technisch bekwaam in sanitair en/of verwarming, door opleiding of ervaring ;

Je voelt je aangetrokken tot de verkoop. Ervaring in de verkoop is een pluspunt ;

Je werkt vlot met PC ;

Je spreekt vlot Nederlands ;

Je staat open voor zaterdagwerk ( 1 voormiddag op 2 van 8u tot 13u);

Je woont in de betrokken regio.

Wat is je missie? 

Je onthaalt onze klanten (loodgieters, verwarmingsspecialisten,...) ;

Je staat in voor de verkoop, het technisch advies en levert een gepersonaliseerde service en dienst na verkoop aan de klant ;

Je zorgt voor de correcte afhandeling van binnenkomende goederen en stockeert deze op de correcte plaats in onze winkel ;

Je zorgt dat de winkel er professioneel en net uitziet.


Wie zoeken wij? 

Je bent technisch bekwaam in sanitair of verwarming, door opleiding of ervaring ;

Je voelt je aangetrokken tot de verkoop. Ervaring in de verkoop is een pluspunt ;

Je hebt ervaring met het gebruik van een PC ;

Je staat open voor zaterdagwerk.

Wat is je missie bij Facq?

In overleg met de logistiek manager ben je verantwoordelijk voor de optimale werking van de verschillende afdelingen in het regionale magazijn in Zaventem. 

Om een efficiënte uitvoering van de bestellingen te verzekeren organiseer en coördineer je samen met de logistieke teamleaders van de verschillende afdelingen: receptie, stockering, orderpicking en verpakking.

Je volgt de werking van de dienst goederenontvangst nauw op bij het controleren van de inkomende goederen en een nauwkeurige verwerking in de database.

Je verzekert de goede werking van de dienst Collect en Go door een tijdige voorbereiding van de bestellingen en de gestelde afhalingstermijnen te waarborgen.

Door de organisatie en de uitvoering van permanente stockcontroles garandeer je een correct voorraadbeheer.

Je bent in staat je medewerkers aan te sturen, te begeleiden en te motiveren. Je zorgt ervoor dat hun betrokkenheid en engagement bijdragen tot een optimale werking van het magazijn.

Je werkt nauw samen met de commerciële diensten, de aankoop- en bevoorradingsdiensten om een maximale klantentevredenheid na te streven.

Je rapporteert aan de logistiek manager van het regionale magazijn.


Wie zoeken wij?

Je beschikt over de vaardigheden om de werking van het magazijn te analyseren, te organiseren en taken te delegeren aan je medewerkers.  Je steekt de handen uit de mouwen waar nodig.

Je hebt reeds ervaring als leidinggevende in een logistieke omgeving en beschikt over de nodige brevetten: stapelaar, heftruck, reachtruck,…

Je werkt nauwkeurig en besteedt de nodige aandacht aan de veiligheid, de orde en netheid in het magazijn. 

Je bent communicatief en betrokken. Je hebt ervaring in het aansturen en motiveren van een team van +/- 100 medewerkers. 

Je hebt een goede kennis van MS Office-toepassingen. 

Je drukt je vlot uit in het Frans en Nederlands

Je werkt in dag shift maar jij gaat akkoord, indien nodig, om te gaan werken in een van de twee shiften systeem van 6u – 14u30 en 13u30-22u.


Je missie bij Facq?

  • Je bent verantwoordelijk voor de bestelling van nieuwe artikelen die in de showrooms geplaatst worden.

  • Je creëert sfeervolle opstellingen op basis van de artikelen die geselecteerd zijn door het Category Management.

  • Je plant en volgt de uitvoering van de werkzaamheden op voor de update van de showrooms.

  • Je houdt rekening met budgetten en deadlines om de werkzaamheden efficiënt en innovatief uit te voeren, met het oog op het stimuleren van de verkoop van de gepresenteerde artikelen.

  • Je onderhoudt vlotte contacten met interne en externe leveranciers en zorgt voor de nodige opvolging.

  • Je coördineert de implementatie van de nieuwe indeling, zowel op logistiek als functioneel vlak.

  • Je waakt over de verzorgde presentatie en netheid van de showrooms.


Wie zoeken we?

  • Je werkt georganiseerd en gestructureerd en je bent proactief.

  • Je spreekt vlot Frans en Nederlands.

  • Je neemt initiatief, bent analytisch ingesteld en denkt in oplossingen.

  • Je communiceert duidelijk en nauwkeurig.

  • Je hebt kennis van interieurinrichting en decoratie.

  • Je kan omgaan met onverwachte situaties en een hoge werkdruk.

  • Je begrijpt een marketingstrategie en weet die doeltreffend te vertalen naar de inrichting en presentatie van producten.

  • Je kan vlot plannen lezen en hebt bij voorkeur een basiskennis van Autocad.

  • Je bent vertrouwd met MS Office

  • Je bent bereid om je te verplaatsen naar onze verschillende showrooms in België.


Wat bieden wij?

  • Een vast contract in een warm en familiaal bedrijf. 
  • Interne ontwikkelingsmogelijkheden. 
  • Een salaris in lijn met de markt, aangevuld met extralegale voordelen (maaltijdcheques, verzekeringen, collectieve bonus, bedrijfswagen, ...). 
  • Een goede balans tussen werk en privé (mogelijkheid tot telewerken, 12 ADV-dagen per jaar).


Wij zijn op zoek naar een Teamleader Inbound voor ons depot in Zaventem:

Taken:

  • Organiseren en coördineren van de fysieke en digitale ontvangst van goederen om een efficiënte controle en opslag mogelijk te maken.
  • Beheren van de planning van de teams, opvolgen van de mailbox van de hal(len) en proactief belangrijke informatie doorgeven aan de teams.
  • Organiseren van de administratieve verwerking om de nodige informatie te verschaffen voor de controle van bestellingen en leveranciersfacturen.
  • Deelnemen aan de inventaris van de stock in de hallen om bij te dragen aan een goed stockbeheer.
  • Nauw samenwerken met de afdelingen Aankoop en Boekhouding om fouten en problemen met leveranciersleveringen te beperken en op te lossen.
  • Rekruteren, aansturen, begeleiden, bijsturen, ontwikkelen, motiveren en inspireren van medewerkers om hun betrokkenheid bij het succes van Facq te verzekeren.
  • Acties ondernemen binnen het eigen verantwoordelijkheidsgebied zodat medewerkers zich ten volle kunnen inzetten voor het behalen van de kwaliteitsdoelstellingen.

Wie zoeken wij?

  • Ervaren magazijnier met een duidelijk inzicht in werkorganisatie en oog voor detail;
  • Bereid om in twee ploegen te werken (06u – 14u30 en 13u30 – 22u);
  • Coachen zit in je natuur, je stuurt bij waar nodig en stelt prioriteiten om de planning te respecteren;
  • Veiligheid, orde en netheid zijn sleutelwoorden voor jou.
  • In Frans en in Nederlands kunnen communiceren.

Verantwoordelijk ProCenter


Wat is je missie bij Facq? 

Je draagt actief bij aan het behalen van de objectieven door je goede leiderschap, het uitmuntende onthaal van de klanten en aan de realisatie van de commerciële resultaten.

Je draagt bij aan de objectieven van groei en verkoop ;

Je bent verantwoordelijk de organisatie en motivatie van je team ;

Je draagt bij aan de opleiding en ontwikkeling van je verkoopsploeg zodat ze hun productkennis nog beter kunnen inzetten bij het technisch advies aan de klanten ;

Je zorgt voor een professionele uitstraling van de ploeg en je verkooppunt ;

Je leidt de verkoop en het voorraadbeheer in goede banen.

 

Wie zoeken wij? 

Je hebt minstens 2 jaar bewezen ervaring in een soortgelijke functie ;

Je bent technisch bekwaam in sanitair en verwarming, door opleiding of ervaring ;

Je bent een betrokken, dynamische en communicatieve teamleader met bewezen ervaring;

Beslissingen nemen, onderhandelen en problemen diplomatisch oplossen maken deel uit van je vaardigheden ;

Je bent bereid om op zaterdag te werken;

Je spreekt vlot Nederlands en woont in de regio.

Open sollicitatie

Klik hier om spontaan te solliciteren

Toegang exclusief voorbehouden aan onze partners inzake rekrutering